Niektoré spoločnosti sú schopné zaplatiť desiatky miliónov dolárov za reklamu, ktorá im aj tak v konečnom dôsledku neprinesie želaný úspech. Odvážna reklama, s ktorou prišla počas ostro sledovaného amerického SuperBowl americká kryptomenová zmenáreň Coinbase však takým prípadom nie je.
Coinbase sa pri reklame vysielanej počas SuperBowl pokúsia staviť na originálnosť a jednoduchosť, čo jej naozaj vyšlo. Počas 60 sekundového reklamného spotu totiž divákom najsledovanejšej udalosti v USA ukázala len QR kód, ktorý sa pohyboval po obrazovke.
Keď si ho Američania načítali svojimi mobilnými zariadeniami dostali sa na portál zmenárne Coinbase, ktorý im ponúkol 15 dolárový registračný bonus a šancu vyhrať ceny za 3 milióny dolárov.
Portál však sprvoti obrovský záujem nezvládol a spadol. Coinbase však možno s niečím takým vopred počítala, keďže na obrazovke sa v danom čase objavila informácia: ,,Nuž bolo to populárnejšie, než sme očakávali. Potrebujeme nejaký čas, avšak netrápte sa. Napíšeme vám, keď sa veci dajú doporiadku.”
Coinbase commercial. Crashed the app pic.twitter.com/grKaTmXUbW
— Jason Palatsky (@JasonPalatsky) February 14, 2022
Za výpadok si platforma vyslúžila kritiku od najznámejšieho whistleblowera Edwarda Snowdena, ktorý upozornil, že hoci za reklamu zaplatili 16 miliónov dolárov, neinvestovali ani jeden ďalší dolár, aby sa uistili, že jej web nespadne hneď ako sa odvysiela v televízii.
Coinbase spending $16,000,000 on a Superbowl ad to direct people to their website and $0 to make sure that website doesn't crash 10 seconds after the ad starts is so very internet.
— Edward Snowden (@Snowden) February 14, 2022
Web Coinbase však naskočil už do niekoľkých minút neskôr a medzitým sa kampaň tejto zmenárne stala hitom na sociálnych sieťach. David Griner, ktorý je editorom portálu AdWeek, ukázal meme, ktoré malo ilustrovať súčasné dianie v marketingovom oddelení Coinbase:
Coinbase marketing team right now pic.twitter.com/yx3mjSHmRN
— 🇺🇦 David Griner 🇺🇦 (@griner) February 14, 2022
Twitter kanál The Metaverse následne tweetol, že táto reklama vyšla len na 14 miliónov dolárov (Snowden spomínal 16 miliónov USD pozn.red.). Hoci na prvý pohľad sa to môže zdať veľa, iné spoločnosti inzerujúce počas SuperBowl investovali do svojich spotov pravdepodobne ešte omnoho viac.
Coinbase reportedly spent $14M on this QR code commercial. Brilliant. pic.twitter.com/E1MSGpzxWk
— Metav3rse (@themetav3rse) February 14, 2022
Nuž a reklamu si zjavne užívali aj domáci miláčikovia. Napríklad tento pes, ktorý z nej bol zjavne “unesený“.
Zonk was extremely interested in the tv for the @coinbase #SuperBowl commercial 🤨😆 pic.twitter.com/ZDZGfmAHWq
— Haley Spracale (@haleymspracale) February 14, 2022
SuperBowl bol plný reklám na kryptomeny
Coinbase nebola jedinou kryptomenovou burzou, ktorá využila SuperBowl na svoju propagáciu. Konkurent Coinbase zmenáreň FTX vysielala reklamy s komikom Larrym Davidom. Podľa časov, kedy sa tieto reklamy odvysielali, následne aj určovala počet bitcoinov, ktoré prerozdelí medzi súťažiacich, ktorí sa zapoja do jej kampane na Twitteri.
Nuž a platforma Crypto.com spustila v deň SuperBowlu kampaň s najväčšou hviezdou NBA LeBronom Jamesom ,ktorá voľne nadväzuje na veľmi populárnu reklamu s hercom Mattom Damonom.
Ďalšie zaujímavé články
Férová cena Bitcoinu je $38 000, no pôjde aj na $150 000, tvrdí najväčšia banka na svete
Táto „celebritná“ dvojica hackla kryptomenovú burzu Bitfinex! Hrozí jej 20-ročné väzenie
Wells Fargo: Kryptomeny sa čoskoro môžu dostať do fázy „nezastaviteľnej adopcie“
SEPA platby sa vracajú na burzu Binance. Využite pri registrácii náš výhodný link
Zdroj: decrypt.co