Okrem firmy Square k zmene názvu nedávno pristúpil aj Facebook, ktorý sa premenoval na Meta a to z dôvodu, že táto spoločnosť vidí veľký potenciál v prechode do sveta virtuálnej reality, resp. v spojení sociálnych sietí s fyzickým/virtuálnym svetom. Kryptomenové metaverse projekty sa od oného okamihu stali ešte väčším hitom.
V rovnaký deň ako Square oznámil rebranding na Block, firma Meta (bývalý Facebook) oznámila, že povolí v rámci svojho reklamného systému na Facebooku a Instagrame oveľa viac reklám spojených s kryptomenami a blockchain technológiou. Tie boli doteraz výrazne obmedzované.
Announcing @Meta — the Facebook company’s new name. Meta is helping to build the metaverse, a place where we’ll play and connect in 3D. Welcome to the next chapter of social connection. pic.twitter.com/ywSJPLsCoD
— Meta (@Meta) October 28, 2021
Meta konkrétne oznámila, že s okamžitou platnosťou bude uznávať až 27 regulačných licencií od inzerentov v porovnaní s predchádzajúcimi tromi. To znamená, že bude akceptovať reklamy na oveľa viac aplikácii a služieb spojených s digitálnymi aktívami.
Kryptotrh vraj dozrel
Meta vysvetlila, že toto rozhodnutie odráža aktualizovanú politiku a dozrievanie kryptomenového priemyslu: ,,V priebehu rokov prostredie kryptomien dozrelo a stabilizovalo sa. Pomohol k tomu nárast vládnej regulácie, čo pomohlo stanoviť jasnejšie zodpovednosti a očakávania pre toto odvetvie. V budúcnosti prestaneme používať rôzne signály na overenie oprávnenosti a namiesto toho budeme vyžadovať jednu z 27 licencií.“
Z uvedeného vyplýva, že na Faceboku respektíve Instagrame sa zrejme čoskoro objavia reklamy na kryptomenové burzy, zmenárne, peňaženky, ťažbu Bitcoinu či produkty a služby spojené s blockchain technológiou. Týmto inzerentom bude stačiť, aby na to získali od Meta/Facebooku schválenie.
V roku 2018 reklamy zakázali
Facebook povoľoval všetky kryptomenové reklamy do januára 2018, kedy pristúpil k ich kompletnému zákazu. Čelil totiž masívnej kritike, že umožňuje propagáciu mnohých podvodných projektov – najmä v súvislosti s vtedy veľkými populárnymi ICO projektmi. O 6 mesiacov neskôr zákaz akutalizoval tak, že povolili reklamy len na určitý druh reklám na kryptomeny, ktoré však museli spĺňať prísne kritéria.
Najnovšie rozhodnutie Meta mnohí spájajú s tým, že samotná firma má v rámci kryptosektora a NFT v spojení s ich metaverse projektom veľké plány.
Ďalšie zaujímavé články
Máte strach z pádu ceny Bitcoinu? Microstrategy ho nemá, kúpila ďalšie za 414 miliónov dolárov
Klienti Mt. Gox dostanú 145 000 BTC. Zastaví to rast ceny Bitcoinu?
El Salvador oznámil založenie Bitcoin City – bude malým daňovým rajom
Zdroj: cointelegraph.com