Včera sme vás v našom dennom súhrne noviniek informovali o rozhodnutí Facebooku zrušiť globálny zákaz propagácie kryptomien na tejto sociálnej sieti. Po novom budú môcť kryptomeny propagovať dopredu overené spoločnosti, no stále je v platnosti zákaz reklám na ICO či binárne opcie.
Portál independent.co.uk však vo svojom článku zachádza ešte ďalej a špekuluje o možnosti, že Facebook sa zmenou tohto nariadenia chystá na významný krok v oblasti kryptomien. Jednak sa hovorí o možnosti, že vydá vlastnú digitálnu menu, no špekuluje sa aj o tom, že by mohol kúpiť najväčšiu americkú kryptozmenáreň Coinbase.
Facebook už dávnejšie naznačil, že technológiu blockchain vníma veľmi vážne. Minulý mesiac najväčšia sociálna sieť urobila veľkú zmenu vo svojom riadení, ktorá zahŕňala spustenie prieskumnej blockchain skupiny, ktorej šéfom je CTO Facebooku Mike Schroepfer. Na čele skupiny je taktiež David Marcus, bývalý vedúci oddelenia pre Facebook Messenger a člen predstavenstva Coinbase, čo len potvrdzuje, ako vážne berie Facebook túto tému.
Povesti o tom, že by mohol Facebook kúpiť Coinbase priniesol ako prvý The Economist, ktorý poznamenal, že nedostatok dominantného obra v priestore kryptomien je dôvodom, prečo sa veľké IT firmy pripojili k investorom a začínajúcim podnikateľom pri prejavovaní záujmu o tento priemysel.
Odborníci sa domnievajú, že takáto akvizícia by zvýšila hodnotu Facebooku a účasť technologického giganta by zas zvýšila legitímnosť trhu s kryptomenami.
,,Neprekvapilo by ma, keby sa Facebook pokúsil získať Coinbase,” uviedol podnikateľ Oliver Isaacs v rozhovore pre The Indeptendent. ,,Či by s tým (Brian Armstrong, CEO Coinbase pozn.red.) a jeho tím súhlasili je však iná otázka.”
Coinbase sa odmietla vyjadriť k otázke The Indepentent na túto tému, no Brian Armstrong nedávno vyhlásil, že jeho cieľom je, aby Coinbase raz malo aspoň miliardu zákazníkov. Aktuálne ich je približne 10 miliónov. Nuž a Facebook má približne dve miliardy registrovaných používateľov.
Vytvorí Facebook vlastnú kryptomenu?
Prípadná kryptomena Facebooku by mala väčší dosah než má Bitcoin respektíve iná z približne 1500 existujúcich digitálnych mien. Zároveň by slúžila ako skutočná mena, teda nielen ako nástroj na udržanie hodnoty respektíve špekulatívne investície.
,,Ak by Facebook, Twitter alebo Google spustili vlastnú kryptomenu, malo byť to obrovský dosah kvôli užívateľskej základni,” povedal Phillip Nunn, výkonný riaditeľ investičnej spoločnosti Blackmore Group v Manchestri.
Mark Zuckerberg, zakladateľ a šéf Facebooku dávnejšie vyhlásil, že ho fascinuje technológia blockchainu a na kryptomenách sa im páči ich decentralizovaná povaha, pričom uviedol, že ľudia by mali získať do rúk väčšiu moc. ,,Mnohí ľudia dnes veria, že technológia iba centralizuje moc, namiesto toho, aby bola decentralizovaná,” uviedol.
Ak sa vám páčia naše články zapnite si naše notifikácie (zvonček vpravo dole) a sledujte nás na Facebooku, Telegrame a Instagrame, aby ste nezmeškali žiadnu novú aktualitu zo sveta kryptomien. Ďakujeme.