Podobné je to s trendom na trhoch. Môže trvať dni aj týždne, kým sa „rozbehne“ nový trend. Môžete mať niekoľko falošných prierazov, ktoré budú vyzerať ako začiatok nového trendu, ale cena sa rýchlo vráti späť a nový trend nikde. Toto je riziko podnikania a musíte naň byť pripravení. Akonáhle máte jasne definovaný trend, tak je relatívne bezpečné do neho v určitých miestach „naskočiť“.
Je oveľa rozumnejšie a bezpečnejšie obchodovať s trendom ako proti nemu.
Fáza trhu
Trh, pri ktorom cena rastie, nazývame trhom v uptrende, čiže rastúcom trende. Keď cena na trhu klesá, nazývame ho trhom v downtrende, čiže klesajúcom trende. Ak sa trh nepohybuje v jasnom uptrende alebo downtrende, máme netrendový trh alebo trh pohybujúci sa do strany. Trhy sa pohybujú do strany približne v 70% času. Ziskovo obchodovať sa dá vo všetkých fázach trhu. Kľúčové je včas odhaliť, v ktorej fáze sa trh v časovom rámci, v ktorom chcem obchodovať, nachádza.
Už iba fakt, že budete schopní identifikovať, že trh netrenduje, bude pre vás ohromné plus. Pretože budete vedieť, že máte obchodovať iným štýlom ako v trhu, ktorý je v trende. Každému vyhovuje pre obchodovanie iný typ trhu. V rámci zbierania skúseností by ste mali po nejakej dobe sami najlepšie vedieť, v akom trhu sa darí vám.
Pokiaľ ste obchodník, ktorý dosahuje lepšie výsledky v trendovom trhu a na trhu, ktorý poznáte, momentálne nepanuje trend, tak nemusíte nutne meniť trh, aby ste mohli obchodovať v trende. Jednoducho na tom istom trhu zmeňte časový rámec a nájdite taký, kde ste schopní jasne definovať trend a obchodujte na ňom. Napríklad trh, ktorý sa pohybuje do strany na týždennom časovom rámci, môže prinášať atraktívne, trendové obchodné príležitosti na kratšom časovom rámci.
Tento článok vám prináša náš partner
Produkty Crypto Kingdom
Trading | Vzdelávanie |
---|---|
Signály | Online kurzy |
ASP | Online workshopy |
Hodler | Konzultácie |
Video
Vo videu vás naučím kresliť trendové čiary. Vysvetlím kedy je čiara platná a ako ju môžete využiť na lepšie načasovanie svojich vstupov do trhu. Tiež vám popíšem populárnu obratovú formáciu trendov, ktoré sa môžu stať základom vašej obchodnej stratégie.
Uptrend
Rastúci trend určíme tak, že máme po sebe rastúci pivot high a pivot low ceny. Cena vzrastie, a potom sa vráti o nejakú časť predchádzajúceho rastového pohybu naspäť, aby sa potom vydala znova vyššie a došla tak ďalej ako predchádzajúci rastový pohyb. Tým sa budú tvoriť akési schody nahor.
Downtrend
Klesajúci trend určíme tak, že máme po sebe klesajúci pivot high a pivot low ceny. Cena klesne, a potom sa vráti o nejakú časť predchádzajúceho klesajúceho pohybu naspäť, aby sa potom vydala znova nižšie a došla ďalej ako predchádzajúci klesajúci pohyb. Tým sa budú tvoriť akési schody dole.
Netrendový trh
Aby náš zoznam bol kompletný, musíme definovať trh, ktorý sa pohybuje do strany. Ak máme netrendový trh, cena nevytvára vyššie highs a lows, alebo nižšie highs a lows. To, že nastane vývoj trhu do strany, nám môže veľmi skoro napovedať fakt, že na trhu nastala rovnováha. Čím dlhšie táto pomyselná rovnováha bude trvať, tým väčší trendový pohyb môžeme očakávať.
Prechod medzi fázami trhu
Býčie prechod – agresívne. Tento prechod do rastového trendu je založený na formácii 123. Čakám, až sa vytvorí low swingu, čím sa mi vytvorí dočasný vrchol 1. Z toho low začne trh rásť a vytvorí sa nové high swingu. Tým mám potvrdený bod 1 a mám dočasný bod 2. Z bodu 2 cena klesá a je kľúčové, aby neklesla pod potvrdený bod 1.Ak cena z bodu 2 klesá a vytvorí low ďalšieho swingu, ktoré je nad úrovňou potvrdeného bodu 1, tak mám potvrdený bod 2 a 3. Akonáhle cena prerazí potvrdený bod 2, tak mám potvrdený prechod trhu do rastúceho trendu.
Býčí prechod – konzervatívny. Pri tomto type býčieho prechodu čakám po prerazení vrcholu 2 na nové high swingu, a až po jeho prerazení beriem nový rastúci trend ako platný.
Medvedí prechod – agresívny. Tento prechod trhu do klesajúceho trendu je založený na formácii 123, akurát je to celé opačne ako pri býčom prechode. Čakám, kým sa vytvorí high swingu, čím sa mi vytvorí dočasný vrchol 1. Z tohto high začne trh klesať a vytvorí low nového swingu. Tým máme potvrdený bod 1 a máme dočasný bod 2. Z bodu 2 cena rastie a je kľúčové, aby nevzrástla nad potvrdený bod 1. Ak cena z bodu 2 rastie a vytvorí high ďalšieho swingu, ktoré je pod úrovňou potvrdeného bodu 1, tak máme potvrdený bod 2 aj 3. Akonáhle cena prerazí potvrdený bod 2, tak máme potvrdený prechod trhu do klesajúceho trendu. Agresívni obchodníci môžu na prieraz bodu 2 vstupovať do short pozície.
Ebook: TOP 5 AI kryptomien
Dostupné na stiahnutie
Medvedí prechod – konzervatívny. Pri tomto type medvedieho prechodu čakám po prerazení vrcholu 2 na nové low swingu, a až po jeho prerazení beriem nový klesajúci trend ako platný.
Záver
Určenie trendu vám môže zjednodušiť rozhodnutie so vstupom do pozície. Samozrejme je oveľa lepšie vstupovať na začiatku trendového pohybu ako na jeho konci. Na to, aby ste vstúpili včas, vám bude slúžiť znalosť formácie 123.
V predchádzajúcom článku som vám predstavil účastníkov rôznych časových rámcov. Koncept časových rámcov môžete využiť aj pri hľadaní trendu. Vždy začínajte s analýzou od vyšších časových rámcov a snažte sa obchodovať v smere dlhodobého trendu.
Tento článok vám prináša náš partner
Produkty Crypto Kingdom
Trading | Vzdelávanie |
---|---|
Signály | Online kurzy |
ASP | Online workshopy |
Hodler | Konzultácie |
Čo čítať ďalej?
Séria článkov Trading akadémie Kryptonovinky pozostáva z 10 úvodných ucelených textov. Začínajúcim ale aj pokročilým traderom vrelo odporúčame prečítať si celú sériu, ktorá je doplnená o ilustrácie grafov a sprievodné videá. Odkazy na ďalšie články z tejto série nájdete tu:
Predchádzajúce články zo série
- Trading ako biznis
- Čo je to technická analýza a typy grafov
- Ako správne analyzovať časové rámce?
- Supporty a rezistencie
Ďalšie články zo série
- Vstup do trhu na základe sviečkových formácií (1.časť)
- Vstup do trhu na základe sviečkových formácií (2. časť)
- Ako funguje aukčný proces a ako vzniká VOLUME PROFILE?
- Bod kontroly (POC) a ako ho využiť na obchodovanie
- Čo je to VA (Value Area) a ako ju využiť na vytvorenie jednoduchej obchodnej stratégie?