Jedna z najväčších kryptobúrz Crypto.com napokon vycúvala z dohody, ktorá by viedla k umiestneniu jej bannerov a iných reklám na futbalových štadiónoch počas prestížnej futbalovej Ligy majstrov UEFA.
Stredajšia správa SportBusiness uvádza, že Crypto.com odstúpila od zmluvy v hodnote 495 miliónov dolárov s UEFA, ktorá bola blízko k podpisu a viedla by k širokej reklamnej kampani tejto kryptoburzy počas zápasov Champions League v nasledujúcich 5 sezónach. Údajným dôvodom prerušenia jednaní mali byť obavy právneho tímu Crypto.com z prísnych regulácii vo Veľkej Británii, Francúzsku a Taliansku, ktoré by mohli teoreticky ohroziť propagáciu Crypto.com skrz Ligu majstrov.
Uefa narrowly missed out on what was set to be one of its largest-ever sponsorships for the Champions League earlier this summer when a deal with the cryptocurrency platform fell through at the last moment, SportBusiness understands. https://t.co/nnD5CjmF8Z
— SportBusiness (@SportBusiness) August 31, 2022
Crypto.com sa snažil získať u Champions League jediné voľné sponzorské miesto po tom ako UEFA zrušila partnerstvo s ruskou štátnou energetickou firmou Gazprom po ruskej invázii na Ukrajinu.
Cieli na športových fanúšikov
Burza Crypto.com patrí z marketingového pohľadu k suverénne najaktívnejším firmám v sektore kryptomien a intenzívne cieli najmä na športových fanúšikov. Dôkazom toho sú jej bannery na pretekoch Formula 1, sponzoring tímu Aston Martin či pomenovanie kultovej športovej arény Staples Center v Los Angeles, kde hrávajú zápasy Los Angeles Kings (NHL) a Los Angeles Lakers (NBA) na nasledujúcich 20 rokov na názov Crypto.com aréna. Spoločnosť taktiež uzavrela 5-ročné partnerstvo s austrálskou futbalovou ligou a vo svete celebrít úzko spolupracuje s top hercom Mattom Damonom.
Prepúšťanie, ktoré nemuselo byť?
Obrovské náklady Crypto.com na reklamu sa však stali po vypuknutí kryptozimy aj terčom kritiky, pretože spoločnosť musela v dôsledku nižších príjmov prepustiť jej 260 zamestnancov, teda zhruba 5% svojho personálu. Podobný scenár sa udial aj u burzy coinbase, kým naopak Binance prijíma nových ľudí, čo jej CEO Changpeng Zhao vysvetlil tým, že na rozdiel od konkurencie investujú viac do rozvoja, než do predražených reklám.
Zdroj: cointelegraph.com