Gigant v oblasti športovej obuvi a oblečenia značka Adidas má za sebou úspešný debut v oblasti NFT, teda nezameniteľných tokenov. Ich predajom zarobil nemecký gigant za jedno popoludnie viac než 23,4 milióna dolárov.
Portál DeCrypt upozornil, že objemy obchodovania NFT kolekcie Adidas pri debute “Into the Metaverse” dostali podľa portálu CryptoSlam túto kolekciu na samotný vrhol “najžhavejších NFT projektov dňa”. V čase písania článku sa síce na prvé miesto opäť dostali NFT od Axie Infinity a CloneX, no podľa tabuľky za posledný týždeň je “Adidas Originals” stále na 3. pozícii s predajmi v hodnote 42 miliónov dolárov resp. 10 854 ETH.
Úspech NFT série Adidas Originals sa pripisuje aj spolupráci s Bored Ape Yacht Club (taktiež veľmi populárna NFT kolekcia), s tvorcami Comic NFT Vault firmou Pixel Vault a tiež s gmoney.
Looks rare 👀https://t.co/xQHAL59SKZ pic.twitter.com/zYxqZws0DL
— adidas Originals (@adidasoriginals) November 17, 2021
Predávali dokopy 30 000 NFT, 20 000ks v presale
Celkovo bolo v rámci kolekcie k dispozícii 30 000 NFTs Adidas Oriiginals, ktoré boli mintnuté na blockchaine Ethereum, pričom 20 000ks z nich bolo najprv ponúknutých na kúpu držiteľom NFT Pixel Vault, Bored Ape, Mutant Ape NFT, držiteľom gmnoney a Adidas Originals POAPs. Adidas následne informoval, že behom prvého dňa sa predalo všetkych 20 000 NFT, ktoré boli zaradené do pre-sale pre zmieňovaných zvýhodnených záujemcov.
Z ostávajúcich 10 000 NTFs si Adidas a jeho partneri nechali pre budúce akcie 380 NFTs a zvyšných 9620 tokenov uvoľnili na voľný trh, pričom jeden záujemca si mohol kúpiť maximálne dva tokeny. Celá porcia sprístupnená do verejného nákupu bola vypredaná podľa portálu DeCrypt za menej než sekundu.
Smart kontrakt umožnil jednému investorovi kúpiť 330 NFTs
Obmedzený limit nákupu len 2 tokenov sa podarilo obísť jednému z investorov, ktorý použil pri kúpe vlastný smart kontrakt, ktorý vygeneroval 165-sub-smart zmlúv, pričom každá mala svoju jedinečnú adresu k mintnutiu dvoch NFT. Zjednodušene povedané podarilo sa mu kúpiť 330 tokenov z tejto série.
Adidas dropped their first NFT today.
The sale was capped at a max of 2 items per person and it sold out in less than a second
One person was able to purchase 330 in a single transaction using a custom smart contract
Quick 🧵 on how they did it
— Montana Wong (@Montana_Wong) December 18, 2021
Podľa blockchain inžiniera Montana Wonga investor zaplatil na transakciách približne 104 000 USD a okrem toho za všetky NFT dokopy 252 000 dolárov. Keďže každé NFT sa predávalo v cene 0,2 ETH za kus, potreboval len na dorovnanie svojich nákladov, aby hodnota týchto tokenov stúpla aspoň na 0,28 ETH. Napokon však vyleteli na takmer 0,8 ETH za 1 kus, takže jeho investícia a úsilie mu priniesli zhruba trojnásobný zisk.
Ebook: TOP 5 AI kryptomien
Dostupné na stiahnutie
Prvá zbierka Adidas je hodnotená ako pozitívny vstup nemeckého výrobcu do virtuálneho sveta. Adidas už pred mesiacom potvrdil, že metaverse sa plánuje venovať intenzívne a preto oznámil aj partnerstvo zo zmenárňou Coinbase či metaverse hrou The Sandbox. Tá medzitým potvrdila, že Adidas má v hre vyhradený vlastný pozemok pre používanie.
Zdroj: decrypt.co