Spoločnosť Meta Platforms Inc. (bývalý Facebook) oznámila, že už v tomto týždni začne s testovaním zberateľských predmetov na Instagrame.
Potvrdil to Mark Zuckerberg, generálny riaditeľ Meta Platforms Inc. a zároveň zakladateľ Facebooku, čím de facto potvrdil, že Facebook mieri smerom k podpore nezameniteľných tokenov, teda NFT.
V rozhovore s Tomom Bilyeuom z Impact Theory, ktorý bol publikovaný v pondelok, Mark Zuckerberg uviedol, že testovanie digitálnych zberateľských predmetov na sociálnej sieti Instagram určenej pre zdieľanie obrázkov a krátkych videí, je prvým krokom k tomu, aby tvorcovia obsahu a zberatelia mohlo zobrazovať NFT aj v iných aplikáciách od Meta Platforms – to znamená, že integrácia takýchto možnosti sa očakáva v budúcnosti aj vo WhatsApp, Facebook Messenger či priamo na Facebooku.
https://twitter.com/broadscaler/status/1523672921415118850
Zuckerberg konkrétne uviedol, že „majú v pláne čoskoro priniesť podobne funkcie aj na Facebook” a pracovať na „využití NFT vo svete rozšírenej reality.” Inak povedané Meta naznačuje, že v jej budúcom metaverse, kvôli ktorému prešla spoločnosť minulý rok kompletným rebrandom, by mali zohrať NFT tokeny svoju úlohu.
Zatiaľ nie je jasné, akým spôsobom budú NFT implementované do Instagramu, no predpokladá sa, že ich bude možné použiť ako profilové obrázky podobne ako na Twitteri, kde je to možné skrz platenú aplikáciu TwitterBlue. Zároveň podľa všetkého začne Meta implementáciou NFT najprv skrz overené osoby – teda zväčša influencerov. Podporu NFT už zaviedli medzičasom aj sociálne siete Reddit či OnlyFans.
Instagram mal podľa Datareportal k januáru 2022 celkovo 1,5 miliardy používateľov, čo je zhruba polovica počtu užívateľov, ktorí fungujú na Facebooku (2,9 miliardy ľudí). Stále však ide o výrazne viac používateľov než má napríklad Twitter, ktorý je považovaný za hlavnú mienkotvornú sociálnu sieť v USA.
Zdroj: cointelegraph.com