Newyorská agentúra MBLM, ktorá sa špecializuje na vzťah so značkami, zverejnila ranking najpopulárnejších brandov v rámci nového reportu Brand Intimacy. Zaujímavé je, že v prvej tridsiatke najobľúbenejších sa značiek sa umiestnili aj dve kryptomeny.
V rebríčku, ktorý sa snaží vyhodnotiť „emocionálne spojenie, ktoré je schopné vytvoriť značka so svojim zákazníkom resp. so svojou používateľskou základňou“, sa na prvom mieste umiestnila spoločnosť Disney, za ktorou nasledovala automobilka Elona Muska Tesla a bigtech giganti Apple, Sony a YouTube. V prvej desiatke sa umiestnili aj Mercedes, Trade Joe’s, Netflix, Sega a Android.
Pokiaľ ide o kryptomeny, zaujímavé je, že značkou, ktorá má údajne najintímnejší vzťah so svojimi používateľmi, je kryptomena Cardano (ADA) umiestnená na 26. mieste, pričom prvú tridsiatku uzatvára vo všeobecnosti najznámejšia kryptomena Bitcoin (BTC).
V prvej stovke už ďalšie kryptomeny nenájdete, no na 111. mieste je Polkadot, na 120. priečke Ethereum, 131. pozícii Tether (USDT), 261. je Uniswap a 265. je kryptomena Solana.
Umiestnenie Cardano na prvom mieste je prekvapujúce vzhľadom na nepopierateľne širšiu adopciu Bitcoinu, ktorý má sám o sebe silný brand a ľudia radi používajú a nosia bitcoiový merch (nálepky s logom bitcoinu, oblečenie s BTC motívom, knihy atď.)
Úspech Cardano preto hodnotí veľmi pozitívne aj zakladateľ tejto kryptomeny Charles Hoskinson, ktorý poznamenal, že v ekosystéme Cardano majú zastúpenie ľudia z viac ako 100 rôznych krajín spolupracujúci na naplnení cieľa vytvoriť finančný ekosystém, v ktorom sú si všetci rovní a ktorí prispeje k vytvoreniu spravodlivejšej spoločnosti.
Prekvapujúce umiestnenie komentoval aj ambasádor ADA v Českej republike Jaromír Tesař, ktorý si myslí, že Cardano dosiahlo tento úspech vďaka silnej angažovanosti komunity a jej vzťahu k projektu. ,,Je dôležité upozorniť, že komunita je otvorená a na rozdiel od tej bitcoinovej nie je toxická. Otvorená pozitívna debata, zdieľanie poslania projektu Cardano s nováčikmi a túha budovať, to sú iné druhy vzťahu k značke než čakanie na rast hodnoty mincí BTC.“
Tesař však priznal, že aj jeho samého prekvapilo umiestnenie Bitcoinu až za jeho obľúbenou kryptomenou. ,,Čo sa týka loga projektu, Bitcoin je rozhodne najviditeľnejší. Existuje mnoho podcastov a video kanálov, ktoré sa venujú len Bitcoinu. Nedokážem si racionálne vysvetliť, prečo to všetko nepomohlo Bitcoinu k vyššiemu postaveniu. V prípade BTC vidím množstvo pozitív, ale nemôžem ignorovať ani negatíva. To je jednu z možných vysvetlení.“
Medzi negatíva následne zaradiť častú orientáciu bitcoinovej komunity len na cenu tejto kryptomeny či tzv. “toxickosť”, ktorá sa má prejavovať silne kritickými reakciami bitcoinerov na altcoiny.
Cardano sa blíži k hardforku Vasil, ktorý by mal zlepšiť škálovanie tejto kryptomeny:
Cardano (ADA) hardfork Vasil sa blíži – Input Output menoval 3 dôležité podmienky!
Zdroje: cointelegraph.com, Facebook