Kanadský výrobca elektromobilov spoločnosť Daymak oznámila, že pracuje na luxusnom vozidle, ktorý bude počas obdobia státia alebo nabíjania ťažiť kryptomeny Bitcoin, Ethereum či Dogecoin.
Spoločnosť oznámila, že model Spiritus, ktorý bude uvedený na trh v roku 2023, bude vybavený špičkovým GPU určenom na profitabilnú ťažbu kryptomien, pričom na túto činnosť využije solárnu energiu. Žiadne bližšie detaily o ťažobnom hardvéri s pracovným označením “Daymak Nebular” však nešpecifikovala.
,,Daymak Spiritus je prvý automobil v histórii s ťažobným hardvérom a technológiou kryptomien naprogramovanou do jej užívateľského rozhrania,” tvrdí spoločnosť, ktorá zároveň oznámila, že platbu za elektromobil bude akceptovať aj v kryptomenách Bitcoin, Ethereum, Dogecoin či Cardano.
,,Zatiaľ čo väčšina vozidiel sa len odpisuje, keď stojí vo vašej garáži, Nebula Miner vám zarobí peniaze, keď bude váš Spiritus zaparkovaný,“ vyzdvihuje prínos tohto riešenia.
Daymak Spiritus Will Be the World’s First #Electric Car to Mine #Cryptocurrency, From #Dogecoin to #Bitcoin, While It’s Parkedhttps://t.co/GtUIxKoBz1 pic.twitter.com/5ADuRAVO6E
— Manuel Ferrai (@ManuelFerrai) June 1, 2021
Zaujímavá vízia, no otázna rentabilita
Z marketingového pohľadu tomuto riešeniu asi nie je príliš čo vyčítať. Firma chce k hardvéru dodať aj vlastný softvér – Nebula Wallet. Táto peňaženka umožní aj staking Proof of Stake kryptomien – zmienené bolo Cardano či Ethereum 2.0 (po prechode Ethereum na PoS).
Kritici však upozorňujú, že takéto riešenie podľa všetkého nemôže byť dostatočné ziskové. Populárny Twitter kanál „Documenting Bitcoin“ k tomu poznamenal: ,,je to nezmyselné, ale neuveriteľné.”
The Canadian auto manufacturer Daymak, just announced their new series of electric cars will mine #Bitcoin with solar energy when charging, and they're accepting #Bitcoin as payment.
This is pointless, but incredible at the same time. pic.twitter.com/mRkYvNtjx5
— Documenting ₿itcoin 📄 (@DocumentingBTC) June 1, 2021
Optimisti naopak veria, že spojenie kryptomien s elektromobilmi by mohlo fungovať. Víziou sú zariadenia, ktoré si dokážu zarobiť na svoju prevádzku. Výnosy z ťažby respektíve stakingu by mohli byť v budúcnosti použité na platby za diaľničné poplatky či tankovanie respektíve nabíjanie.
Nuž a cena? Už od necelých 20 tisíc dolárov pri najslabšej výbave, až po 149 000 USD, ak si „namiešate“ tú najdrahšiu zostavu.
Zdroj: cointelegraph.com