Sme aj na sociálnych sieťach

Bitcoin

Google zakáže reklamy na kryptomeny a ICO. Sú to naozaj zlé správy?

Článok

Zákaz reklám na kryptomeny cez Google
Zákaz reklám na kryptomeny cez Google

Dnešné oznámenie spoločnosti Google poriadne otriaslo kryptosvetom a najmä začínajúcimi ICO projektami, ktoré budú mať ťažšiu cestu k získavaniu kapitálu.

Spoločnosť Google sa totiž rozhodla nasledovať Facebook a prostredníctvom svojej služby Google AdWords tiež zakáže akékoľvek reklamy, ktoré budú propagovať kryptomeny, ICO a ďalšie produkty súvisiace s kryptomenami. Čiže napríklad aj obchodné platformy ako eToro, či burzy typu Binance.

Tento zákaz by mal vyjsť do platnosti od júna tohto roku a ovplyvni nielen reklamné bannery v sieti AdWords (ktoré zobrazujú reklamy na väčšine internetových stránok), ale týka sa to aj reklám na YouTube či priamo vo vyhľadávači Google.

Spoločnosť Google toto rozhodnutie odôvodňuje tým, že chce predísť poškodeniu spotrebiteľov, ktorí sa stávajú obeťami rôznych podvodov.

Google napríklad nevedomky zobrazoval reklamu na podvodnú stránku, ktorá získavala prístupové údaje na Bittrex (phishing). Stránka sa tvárila ako oficiálny portál Bittrexu, no mala inú doménu. Hackeri tak získali od užívateľov, ktorí naleteli na tento podvod, ich prístupové údaje a ďalšie cenné informácie, ktoré následne mohli zneužiť.

Ďalším dôvodom sú rizikové ICO, do ktorých mnoho ľudí investuje bez toho, aby si spravili o daných projektoch lepší prehľad. Reklamy ICO vďaka Google reklamám v posledných mesiacoch doslova zaplavili internet.

,,Nemáme krištáľovú guľu na to, aby sme vedeli, akú budúcnosť čakajú kryptomeny, ale videli sme dostatočné veľa poškodených klientov a ďalší potenciál pre škody v tejto oblasti a preto sme sa rozhodli k nej pristupovať veľmi opatrne,“ vysvetlil rozhodnutie Google riaditeľ reklamného oddelenia Scott Spencer v rozhovore pre CNBC.

Aký to bude mať dopad na trh?

Z krátkodobého hľadiska nemožno hovoriť o pozitívach. Je možné, že trh na túto správu zareaguje ďalším prepadom. Ten sa však podľa mnohých analýz ziaľ predpokladá aj bez toho.

Z dlhodobého hľadiska sa špekuluje o tom, že by to pre Bitcoin mohla byť dobrá správa. Mnohí investori by sa namiesto aktuálne čoraz populárnejšieho investovania do ICO (mnohokrát veľmi rizikového) mohli vrátiť k Bitcoinu, ktorý nepotrebuje na svoju propagáciu takú masívnu a agresívnu reklamu.

,,Co se týče ICO reklam, tak to asi chápu. Nikde nejsou reklamy třeba na akcie Applu, nebo ČEZu. Ve většině zemí je to zakázané. Horší už to bude se zákazem konkrétních služeb postavených na blockchainu. Tam si myslím že zákaz není na místě. Uvidíme co to udělá z trhem,” myslí si Jaromír Tesař z VIPgroup.cz.

Zlá správa aspoň z krátkodobého hľadiska to môže byť pre internetové stránky, ktoré píšu o kryptomenách. Na tých už nebudú zobrazovať Google reklamy propagujúce obsah súvisiaci s kryptomenami v dôsledku čoho môžu prísť o časť (aj značnú) svojich príjmov.

Riešením pre ICO, burzy či obchodné platformy s kryptomenami tak bude pravdepodobne nadviazanie užšej spolupráce s médiami, ktoré sa venujú kryptomenám. To však bude drahšie a komplikovanejšie, než prostredníctvom nástrojov Google AdWords.

 Ak sa Vám páčia naše články zapnite si naše notifikácie (zvonček vpravo dole) a sledujte nás na Facebooku, TelegrameInstagrame, aby ste nezmeškali žiadnu novú aktualitu zo sveta kryptomien. Ďakujeme.  

Téme kryptomien sa aktívne venujem od úvodu roka 2018 od momentu, kedy som pochopil, že investovanie do digitálnych mien bez pochopenia danej problematiky nie je dobrý nápad. Aby som sa dovzdelal, začal som o kryptomenách aktívne písať prostrednom portálu Kryptonovinky. Od roku 2020 o nich točím aj videá.

Populárne