BlackRock, svetovo najväčší správcovský gigant, rozpútal svojskú reklamnú kampaň pre svoje novo spustené spotové Bitcoin ETF. Pôjde o účinnú stratégiu pre generáciu boomerov, čiže ľudí narodených medzi rokmi 1946 až 1964.
Reklama vysvetľuje Bitcoin
BlackRock predstavil 11. januára svoje prvé reklamné video pre iShares Bitcoin Trust ETF (IBIT). Reklama trvá [1:56] minúty a obsahuje vysvetlenie hodnoty Bitcoinu (BTC) a dostupnosti nového ETF od pracovníka tejto spoločnosti.
Amazing ads from Blackrock on $IBIT, the Blackrock Bitcoin Spot ETF.
Definitely a new market of investors is reached through $IBIT
— Alessandro Ottaviani (@AlexOttaBTC) January 14, 2024
Jay Jacobs, vedúci tematických a alternatívnych ETF v USA, tvrdí, že IBIT je jednoducho dostupný, zjednodušuje operácie a vychádza z renomé a odbornosti spoločnosti BlackRock v oblasti ETF. Komentátori poukazujú na úmyselné vyhýbanie sa „kryptomenovému žargónu“, čím sa líšia od iných reklám na Bitcoin ETF.
Pozitívne reakcie
Eric Balchunas, ETF analytik z Bloomberg, vo svojom príspevku na X (Twitteri) poznamenal, že táto reklama je ideálnym spôsobom, ako osloviť bohatých boomerov.
„Takto sa predáva bohatým boomerom. Pokojná dispozícia, ľahko pochopiteľný investičný zámer, mäkká hudba novej doby, oblek bez kravaty…“ povedal.
This is how you market to rich boomers, folks. The calm disposition, easy to understand inv case, soft new age music, suit with no tie.. everything about it says “it’s ok now, the adults are here” https://t.co/LmI2Ydy9rM
— Eric Balchunas (@EricBalchunas) January 14, 2024
Chris Dark z Fourth Turning Investments považuje reklamu za „tak nudnú, až geniálnu“ kvôli jej zameraniu na boomerov.
Fred Krueger, investor do digitálnych aktív, tvrdí, že reklama je atraktívnejšia pre bohatých boomerov. Jeho generácia totiž bude uprednostňovať investovanie do BTC cez tradičné finančné inštitúcie.
Začala sa marketingová vojna
Vojna o zákazníka v súvislosti so spotovými Bitcoin ETF sa začala prvým reklamným spotom spoločnosti Bitwise už 18. decembra. Po nej prišli reklamy od Hashdex a VanEck.
ARK Invest a Grayscale v januári predstavili nové reklamné kampane a reklama na ETF od Valkyrie bola minulý týždeň vidieť na pútači Nasdaq na Times Square v New Yorku.
Niekoľko vydavateľov ETF, vrátane VanEck, Invesco Galaxy a Franklin Templeton, vystavili svoje novo spustené Bitcoin ETF na svojich webových stránkach. Podobný krok urobili aj BlackRock a Fidelity Investments.
Zdroj: cointelegraph.com