Podľa prieskumu, ktorý si dala vypracovať spoločnosť Block, ktorej CEO je bitcoinový maximalista Jack Dorsey, optimizmus ohľadom budúcnosti bitcoinu (BTC) stúpa priamo úmerne tým, koľko o ňom daný respondent vie.
Spoločnosť Block, ktorá sa pred rebrandingom volala Square, realizovala svoj prieskum v januári 2022 na vzorke 9500 ľudí. Detailnejšie išlo o 2375 respondentov z Ameriky, 4360 respondentov z EMEA – teda Európy, Afriky a Blízkeho východu a 2860 respondentov z APAC, čiže ázijsko-pacifického regiónu. Podmienkou prieskumu bolo, aby v každom regióne bolo jeho súčasťou aspoň 100 držiteľov bitcoinov.
Firma Block zistenia z prieskumu následne spracovala do finálnej správy, ktorú publikovala 31. mája, a vyplýva z nej jasná korelácia medzi optimizmom a pravdepodobnosťou nákupu BTC a úrovňou vedomosti respondenta o BTC.
Optimizmus rastie mierou edukácie o BTC
Z tých, ktorí sa identifikovali férovými až odbornými znalosťami o kryptomenách totiž 41% uviedlo, že si v nasledujúcich 12 mesiacoch kúpia bitcoiny, kým z tých, ktorí majú o bitcoine a kryptomenách len obmedzené vedomosti odpovedalo kladne len 7,9% respondentov.
Zaujímavé tiež je, že hoci jednotlivci s vyššími príjmami sú ohľadom budúcej ceny BTC optimistickejší, než tí, ktorí patria do menej solventnej kategórie, pokiaľ ide o krajiny, tak najväčší optimizmus ohľadom budúcnosti BTC majú obyvatelia krajín s nižšími príjmami ako sú Nigéria, India, Vietnam, Juhoafrická republika či Argentína. Obyvatelia týchto krajín zároveň preukázali vyššiu mieru vzdelanosti o kryptomenách.
Infografika: Názor na Bitcoin podľa krajín – tyrkysová farba značí vysokú mieru optimizmu, oranžová ani jednu z možnosti (neutral) a fialová skepsu:
Vzdelávanie je kľúč k ďalšej adopcii
Z reportu vyplýva, že vzdelávanie a propagácia sa javia ako kľúč k ďalšej adopcii bitcoinu, keďže najväčším dôvodom (uviedlo to 51% respondentov) pre nekúpenie si BTC bol nedostatok vedomosti. Druhým najčastejšie zmieňovaným dôvodom bol strach z krádeže (32%) a na treťom mieste sa umiestnil dojem, že je príliš volatilný (30%).
Zaujímavé tiež je, že jednotlivci s nižšími príjmami častejšie používajú bitcoiny aj prakticky – teda na transakcie. Až 40% z tejto kategórie totiž uviedlo, že s najväčšou pravdepodobnosťou si BTC kúpia, aby si tým uľahčili posielanie peňazí pri kúpe tovarov. Tento fenomén možno sledovať najmä v krajinách, ktoré sú závislé od remitencii a majú nižšie HDP.
Ľudia s vyššími príjmami naopak používajú bitcoin hlavne ako nástroj skrz ktorý môžu zarobiť – čiže ako investíciu (50%) alebo pre diverzifikáciu už ich existujúceho investičného portfólia (30%).
Čím vyššia inflácia, tým väčší záujem o BTC
Block zistil, že existuje aj silná korelácia medzi adopciou bitcoinu a vysokou mierou inflácie. Napríklad až 45% respondentov z Argentíny používa BTC ako nástroj, pomocou ktorého sa chráni pred znehodnotením pesa. Podľa májových čísel totiž stúpla medzimesačná inflácia pesa o 6,75% a ročná miera inflácie dosiahla ohromných 55,1%. Niet preto divu, že adopcia kryptomien je v Argentíne dvojnásobná v porovnaní s ostatnými krajinami v regióne.
Posledným zistením z prieskum Block je, že pojem Bitcoin je v segmente kryptomien suverénne najznámejší. Až 88% respondentov totiž uviedlo, že o ňom už počuli, kým o Ethereum, ktoré skončilo na druhom mieste, počulo len 43% opýtaných.
Zdroj: cointelegraph.com