Známy bitcoinový býk Michael Novogratz si myslí, že nastala doba, počas ktorej sa inštitúcie definitívne rozhodli seriózne vnímať Bitcoin a investovať doňho. Popri tom si však nemyslí, že by rast Bitcoinu priamo súvisel s predajom zlata.
Téza, že Bitcoin rastie aj vďaka tomu, že niektorí miliardári predávajú svoje zlato a vymieňajú ho za Bitcoin (čo naznačuje nová reklama firmy Grayscale), je podľa Michaela Novogratza zaujímavá, no nemyslí si, že je pravdivá. ,,Skutočný príbeh je samotné prijatie Bitcoinu naprieč širokou škálou účtov,” uviedol popri tom ako poukázal, že o Bitcoin sa najnovšie zaujíma veľký investičný fond Guggenheim, ktorý by doňho mohol (ak získa povolenie od SEC) investovať až takmer 500 miliónov dolárov.
VIDEO: Grayscale vysiela v televízii reklamu, v ktorej sa ľudia zbavujú zlata, aby nakúpili Bitcoin
,,Ide tu o inštitúcie, ktoré menia svoj názor, ,alebo si uvedomujú, že teraz nastal ten správny čas, že je tu už dostatok likvidity, aby sa mohli Bitcoinu zúčastniť,” vyhlásil poukazujúc na nákupy bitocinov v réžii rešpektovaného Paula Tudora Jonesa, či firmy Microstrategy, ktorá nakúpila tento rok bitcoiny za 425 miliónov dolárov.
,,Keby bolo možné bitcoiny jednoducho kúpiť, cena by bola ešte vyššia. Grayscale Trust (od Grayscale Invetments) je zdá sa prvý veľmi zaujímavý spôsob ako získať expozíciu v Bitcoine podobnú ETF,” naznačil dôvod, prečo firmy až teraz akumulujú väčšie množstvá bitcoinov. Mnohé totiž podľa neho doteraz márne hľadali spôsob, ako sa k ním dostať tak, aby bola ich investícia zabezpečená a regulovaná. Nuž a firma Grayscale, ktorá vlastní už viac ako 500 000 BTC, má na takýto druh predaja Bitcoinov všetky regulačné povolenia, preto je pre inštitúcie veľmi atraktívna.
Peter Schiff, ktorý je obhajcom zlata a veľkým kritikom Bitcoinu, medzitým výrazne kritizuje televíziu CNBC, že venuje Bitcoinu až príliš veľkú pozornosť a môže byť spoluzodpovedná za budúce straty investorov. ,,Nadmerné venovanie sa Bitcoinu televíziou CNBC nastavuje nové minimum v etike finančnej žurnalistiky. Ich neustála propagácia legitimizovala toto aktívum v očiach ich publika, v ktorom bude mnoho ľudí, ktorí Bitcoin kúpia a potom im zostane len prázdna taška, keď veľryby predajú to, čo CNBC pomohla pumpovať.”
Zdroj: cointelegraph.com