Najvýznamnejšia inštitúcia hrajúca sa na poli kryptotrhu Grayscale Investments, ktorá má pod kontrolou už približne 500 000 BTC a sprostredkováva možnosť investície do Bitcoinu ďalším inštitucionálnym hráčom skrz jej produkt Bitcoin Grayscale Trust, odštartovala v televízii ďalšiu masívnu reklamnú kampaň na Bitcoin.
V skutočnosti pritom nejde o kampaň, ktorá by vysielala novo natočenú reklamu. Vznikla totiž už v máji 2019, no v onom čase sa šírila predovšetkým cez sociálne siete. Cena BTC bola v tom čase len na úrovni okolo 5400 dolárov a tak šéf Grayscale Barry Silbert tentokrát k novej kampani trefne poznamenal, že azda sa ich radami spred roka a pol inšpiroval aspoň niekto.
Ďalšia dosahovo už výraznejšia kampaň s iným vizuálom sa rozbehla v lete 2020, no čelila kritike za jej spracovanie, ktoré pôsobilo trochu nudne a popri tom dostatočne nezmieňovala samotný Bitcoin. Okrem toho sa vysielala aj na televízií FOX News, z kadiaľ ju neskôr pre kontroverzné vyhlásenia v tejto televízií počas eskalovania napätia v súvislosti s protestmi v USA Grayscale radšej stiahla.
VIDEO: Reklama z mája 2020
Pôvodná reklama, ktorá teraz mieri do televízii, však uspokojí azda každého fanúšika Bitcoinu. Je totiž vtipná a mala by mať podľa všetkého najvýraznejší dosah na zákazníkov spomedzi všetkych reklám, ktoré boli doposiaľ v súvislosti s Bitcoinom v televíziách odvysielané. Jej hlavnou náplňou je porovnávanie Bitcoinu so zlatom, respektíve ilustrácia toho, ako sa všetci investori ponáhľajú predať svoje zlato, aby si zaň mohli kúpiť Bitcoin.
VIDEO: Teraz vysielanú reklamu si môžete pozrieť tu:
https://twitter.com/BarrySilbert/status/1333781962394394624
Túto kampaň okomentoval aj Mike Novogratz, ktorý je šéfom Galaxy Digital. Uviedol, že ide o peknú reklamu so zaujímavou myšlienkou, no domnieva sa, že rast Bitcoinu poháňajú iné stimuly než to, že by rástlo vďaka preinvestovaniu zlatých úspor. Každopádne Grayscale pochválil za to, že ide o firmu, ktorá sa stala funkčnou alternatívou pre neexistujúci Bitcoin ETF, ktorý stále nezískal schválenie Americkej komisie pre cenné papiere a burzu (SEC). Inak povedané, priniesla na trh regulovaný produkt, ktorý umožňuje inštitúciám pohodlne a bezpečne investovať do kryptomien bez toho, aby sa museli trápiť bezpečnosťou ich úschovy a v rámci toho, že je legislatívne všetko v absolútnom poriadku v súlade s platnými zákonmi (nehovoriac o potenciálnych daňových výhodách pre inštitúcie na rozdiel od priamej kúpy BTC).
Zdroj: cointelegraph.com