Spoločnosť Guerilla Buzz, marketingová agentúra, s ktorou spolupracujú aj CoinGecko či kryptomenová burza AXX, zistila, že až 35,8% kryptomenových projektov z TOP 1000 podľa trhovej kapitalizácie, ešte neaktualizovalo v roku 2023 svoje stránky – čiže nezverejnili na nich žiadny novy obsah.
Analýza tiež zistila, že z týchto 1000 kryptomien menej ako polovica (49,7%) uverejnila viac ako dva nové články.
Znížená aktivita autorov daných projektov môže naznačovať, že sa dostali do fázy, kedy zlyhávajú, nakoľko ich tvorcovia strácajú záujem o komunikáciu so svojimi investormi. Zároveň to potvrdzuje omieľané tvrdenie, že väčšinu z existujúcich kryptomien čaká skôr či neskôr zánik, nakoľko nevedia priniesť na trh nič revolučné. Dokonca je pravdepodobné, že mnohé existujúce kryptomeny vznikli len úmyslom obohatiť ich tvorcov a skorých investorov počas býčieho trhu a nie priniesť na trh reálny produkt.
Analytici Guerilla Buzz naznačili, že počas býčieho trhu, čiže v období, kedy tieto kryptomeny rástli na hodnote, ich tvorcovia uprednostňovali z marketingového hľadiska šírenie “ošiaľu a FOMO pri predaji ich tokenov” a tiež “krátkodobý rast”, kým v súčasnosti “zanedbávajú pevné marketingové základy pre dosiahnutie dlhodobého organického rastu“.
Ako sú na tom väčšie projekty?
Kým značná časť kryptomien, respektíve stránky, ktoré ich reprezentujú, dopadla v tejto analýze veľmi zle, objavili sa aj projekty, ktoré sú v tomto smere mimoriadne aktívne.
Na čele prvej desiatky je Binance BNB Chain, blockchain za ktorým stoji najväčšia kryptomenová burza Binance, ktorý uverejnil v tomto roku už 59 článkov.
Na druhom mieste skončil Polygon (MATIC), tretí skončil Tether (USDT) a štvrté miesto patrí kryptomene Cardano (ADA).
Ebook: TOP 5 AI kryptomien
Dostupné na stiahnutie
Na webe Bitcoin.org, ktorý je považovaný za “hlavný” web bitcoinu však napríklad od roku 2019 nebol zverejnený žiadny nový článok. To však nie je až také prekvapujúce, keďže bitcoin nemá žiadnu konkrétnu organizáciu, ktorá by stála za jeho vývojom, čím sa odlišuje oproti väčšine iných kryptomien.
Agentúra tiež upozornila, že autori mnohých projektov uprednostňujú publikáciu článkov o svojich produktoch na portáli Medium.com, ktorý má výborný SEO rating, čo však podľa Guerilla Buzz nie je dobrá dlhodobá stratégia, pretože sa tým ukracujú o možnosť vytvoriť si vlastný dlhodobo úspešný portál, skrz ktorý by komunikovali so svojimi fanúšikmi.
Zdroj: cointelegraph.com, Autor