Populárna spotrebiteľská aplikácia umožňujúca okrem iného aj kúpu a predaj Bitcoinu s názvom Cash App, za ktorou stojí spoločnosť Square Jacka Dorseyho, rozbehla masívnu reklamnú kampaň, v rámci ktorej v spolupráci so speváčkou nominovanou na Grammy Megan Thee Stallion rozdáva bitcoiny v hodnote jedného milióna dolárov.
Rapperka predstavila na Twitteri kampaň len včera 17. decembra, no medzitým už okolo nej vznikol obrovský ošiaľ. V čase písania článku má viac než 60 tisíc likes, viac ako 18 tisíc zdieľaní a vyše 165-tisíc komentárov. Úlohou pre súťažiacich je zverejnenie komentáru s hashtagom „#Bitcoinmeg”, čím sa zaradia do súťaže.
Thee Hot Girl coach is OFFICIALLY on team @Cashapp ! To celebrate I’m giving $1 MILLION in Bitcoin to as many hotties as I can! Will be giving out this million units until its gone, so drop your $cashapp below w #BITCOINMEG to get a piece pic.twitter.com/Do1Mb5VWKY
— TINA SNOW (@theestallion) December 17, 2020
Z aktivity súťažiacich je očividné, že mnohí vedia o bitcoine absolútne minimum. Mnohí totiž netušia, aká je reálna hodnota 50 000 satoshis, ktoré medzi nich Megan za spolupráce s Cash App postupne prerozdeľuje. Pri súčasnej cene totiž ide len o približne 11 dolárov, no niektorí súťažiaci si mysleli, že 50 000 satoshis je rovných 50 000 dolárom. Jeden z nich si už dokonca medzitým objednali Teslu, pretože sa domnieval, že dostal 50 tisíc dolárov. V komentároch sa objavujú aj ďalšie absurdné príspevky ako sú vianočné fotografie tešiacich sa deti z výhry či ultrazvukové snímky ešte tých nenarodených.
Ľudia, ktorí rozumejú bitcoinu o čosi viac, odporúčajú výhercom, aby si výhru neprevádzali do dolárov, ale nechali si ju v Bitcoine. Jeho hodnota totiž môže ešte výrazne rásť, kým 11 dolárov minú naozaj ľahko. ,,Nezamieňajte to. Zmyslom súťaže je lepšie pochopiť Bitcoin. Dolár je odpad. 30% všetkých dolárov bolo vytlačených tento rok. Na druhej strane miera inflácie Bitcoinu sa tento rok znížila o polovicu. Bitcoin bude exponenciálne voči doláru rásť, pretože je ho nedostatok,” upozornil ostatných jeden z diskutujúcich.
Cieľom kampane Cash App je ďalšia propagácia Bitcoinu medzi užívateľmi, ktorí doposiaľ s kryptomenami nemali žiadnu skúsenosť. Z tohto pohľadu ide nepochybne o skvelý marketingový krok firmy Square.
Otázkou však zostáva, či takéto rozdávanie bitcoinov nepomôže ešte viac podvodníkom, ktorí sa rovnako tak snažia nováčikov presvedčiť, že im venujú nejaké kryptomeny zadarmo. A mnohí nováčikovia žiaľ naletia.
Zdroj: cointelegraph.com